Δεν ξέρω αν το θέμα της Κύπρου & Πατησίων έχει γίνει βαρετό αλλά είπα επιτέλους να σχολιάσω αναλυτικά το φυλλάδιο “Αθήνα 984 Free Press” που κυκλοφόρησε ο Δήμος Αθηναίων πριν 3 μήνες (ως υποχρεωτικό ένθετο στο τεύχος 145 της Lifo - 22ΜΒ, σελ.45-47). Παλιότερα είχα σχολιάσει τον τρόπο που επέλεξε ο Δήμος να επικοινωνήσει. Τώρα σχολιάζω το περιεχόμενο:
-Πέρα από τις κενές περιεχομένου αναφορές σε «διεθνή πρότυπα», το πολύ ενδιαφέρον και αποκαλυπτικό που λέει ο Δήμος είναι ότι θα αυξηθούν οι χώροι που τίθενται σε κοινή χρήση καθώς θα απελευθερωθούν πεζοδρόμια που τώρα καταλαμβάνονται από τα αυτοκίνητα «των κατοίκων». Ομολογεί δηλ., ότι οι Δημοτικές Υπηρεσίες δεν φέρουν σε πέρας το έργο τους που είναι η αστυνόμευση της στάθμευσης και αντί αυτού επιλέγεται η κατάργηση / υποβάθμιση ενός ελεύθερου χώρου! Και δεν αισθάνεται καμία ανάγκη να απολογηθεί γι’ αυτό αλλά επιπλέον, ως λεκτικό τέχνασμα, ρίχνει και μία σπόντα προς πάσα κατεύθυνση: Τα αυτοκίνητα που παρκάρουν παράνομα είναι κυρίως «των κατοίκων». Αυτών των ίδιων που διαμαρτύρονται, προφανώς θέλει να σκεφτούμε... Ναι, αλλά «οι κάτοικοι» είναι μια ενιαία ομάδα; Ένα ομοιογενές –μονοπρόσωπο- σύνολο; Εγώ θα νόμιζα πως χρέος των Δημοτικών Υπηρεσιών είναι να κόβουν κλήσεις, αποτρέποντας τη στάθμευση αυτών που παρκάρουν παράνομα (κατοίκων ή μη) και διευκολύνοντας την κίνηση των πεζών (κατοίκων ή μη). Και δημιουργώντας έτσι κίνητρα και αντικίνητρα προς επιχειρηματίες και πολίτες για την δημιουργία και χρήση των χώρων στάθμευσης. Υπαρχόντων και μελλοντικών.
-Ισχυρίζεται επίσης η Δημοτική Αρχή ότι θα αυξηθούν τα δέντρα στο συγκεκριμένο οικόπεδο μετά την κατασκευή του πάρκιν και παραθέτει και ένα σχεδιάγραμμα από υπολογιστή με το οικόπεδο γεμισμένο «κυκλάκια»-δέντρα. Τον ισχυρισμό αυτό προσπάθησα να διερευνήσω σε προηγούμενη ανάρτηση. Όλες οι ενδείξεις λένε ότι κάτι τέτοιο είναι πολύ δύσκολο.
Αν η Δημοτική Αρχή πράγματι πιστεύει ότι μπορεί να υπάρξει ένας αξιόλογος χώρος πρασίνου στο συγκεκριμένο οικόπεδο, θα πρέπει να προσπαθήσει πολύ περισσότερο, και να γίνει πολύ πιο ανοιχτή και διαφανής έναντι των πολιτών, για να πείσει.
-Επί του ευρύτερου θέματος της επιλογής του οικοπέδου Κύπρου & Πατησίων για κατασκευή χώρου στάθμευσης, η απάντηση που δίνεται είναι εντελώς άχρωμη και γραφειοκρατική. Παρατίθεται μια απλή εξιστόρηση διοικητικών ενεργειών από το 1980 ως σήμερα (29 χρόνια!) όπως θα έκανε ένας αμήχανος δημόσιος υπάλληλος που αναγκάζεται να απαντήσει για λογαριασμό της πολιτικής ηγεσίας του, χωρίς να μπαίνει στον κόπο να εξετάσει / εξηγήσει αν μια ιδέα που θεσμοθετήθηκε το 1986 (για υπόγειο χώρο στάθμευσης στο συγκεκριμένο χώρο) είναι ακόμη σήμερα η καλύτερη λύση. Απουσιάζει δηλ. οποιοδήποτε ίχνος οράματος ή ευρύτερης οπτικής / στρατηγικής για τον κατάλληλο τρόπο ανάπτυξης και λειτουργίας της πόλης. Απλώς η Δημοτική Αρχή παραθέτει γεγονότα, ως μοιραίος παρατηρητής χωρίς άποψη. Ένα παρεπόμενο συμπέρασμα που βγαίνει από αυτή την ιστορία είναι και η τραγική αργοπορία των πολεοδομικών διαδικασιών. Φυσικά υπεύθυνες δεν είναι μόνο οι δημοτικές αρχές (αν και μια καλύτερη οργάνωση και διοίκηση των υπηρεσιών τους δεν θα έβλαπτε) αλλά κυρίως η Ελληνική πολιτεία με την ακραία συγκεντρωτική νοοτροπία που τη χαρακτηρίζει και η οποία θέλει να ρυθμίζει –χωρίς καν να έχει τη διοικητική δυνατότητα για κάτι τέτοιο- σχεδιαστικές λεπτομέρειες που έχουν να κάνουν με κάθε πόλη και χωριό της Ελλάδας.
Επιπλέον, η Δημοτική Αρχή κάνει ένα λάθος που συχνά κάνουν και οι ομάδες των διαμαρτυρόμενων πολιτών: Στα στοιχεία που παραθέτει τόσο για το συγκεκριμένο χώρο όσο και συνολικά για το πράσινο της Αθήνας διέπεται από μια αριθμητική / εργολαβική λογική αγνοώντας πλήρως την παράμετρο «ποιότητα». Γι’ αυτό όμως στην επόμενη ανάρτηση…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου