Η εταιρεία Ολυμπιακά Ακίνητα ζητά σχόλια (μέχρι τις 5 Ιουλίου) για το πάρκο που σχεδιάζει στην παραλία Φαλήρου. "Τα έργα αναβάθμισης αφορούν μία περιοχή (Ζώνη Α1), η οποία παρέμεινε αδιαμόρφωτη κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων. Συγκεκριμένα, όπως ανήγγειλε ο Πρόεδρος της Ολυμπιακά Ακίνητα Α.Ε., κ. Διονύσης Σταμενίτης,
'Δρομολογείται η δημιουργία Οικολογικού Πάρκου με ανοικτές αθλητικές εγκαταστάσεις σε μία επιφάνεια 260 στρεμμάτων, στην έκταση μεταξύ των εκβολών του Ιλισού και Κηφισού'. "
Λεπτομέρειες και όλο το σχέδιο της προκαταρτικής πρότασης εδώ.'Δρομολογείται η δημιουργία Οικολογικού Πάρκου με ανοικτές αθλητικές εγκαταστάσεις σε μία επιφάνεια 260 στρεμμάτων, στην έκταση μεταξύ των εκβολών του Ιλισού και Κηφισού'. "
Έστειλα τα παρακάτω σχόλια:
Συγχαρητήρια για την πρωτοβουλία να ανοίξετε το σχέδιο σε δημόσια διαβούλευση και σχολιασμό. Η γενική μου άποψη είναι θετική αλλά θα μου επιτρέψετε να κάνω κάποιες επιμέρους παρατηρήσεις για 1-2 σημεία του σχεδίου:
α) Ο ποδηλατόδρομος, στην παρούσα διαδρομή / χάραξή του δεν φαίνεται να είναι οργανικά ενταγμένος στη ζωή της πόλης. Δε διευκολύνει δηλ. τη μετακίνηση κατά μήκος όλης της παραλιακή ζώνης, π.χ. από έναν πολίτη που θα ήθελε να μετακινηθεί σύντομα, για την εργασία του ή κάποια άλλη καθημερινή μετακίνηση. Η παρούσα χάραξη εξυπηρετεί κάποιον που θέλει να κάνει μια βόλτα αναψυχής (στον ελεύθερο χρόνο του) αλλά δεν εξυπηρετεί τον ποδηλάτη που θα ήθελε να κάνει μια «κανονική», καθημερινή μετακίνηση και θα επέλεγε να πάρει το ποδήλατο αντί για το αυτοκίνητό του ή κάποιο άλλο μέσο. Με άλλα λόγια, εξυπηρετείται το «ποδήλατο – παιχνίδι / μέσο αναψυχής» αλλά δεν εξυπηρετείται το «ποδήλατο - μεταφορικό μέσο». Ίσως γι’ αυτό και χαρακτηρίζεται «περίπατος / ποδηλατόδρομος» και όχι απλά «ποδηλατόδρομος»...
Κατά τη γνώμη μου θα ήταν προτιμότερη η χάραξη ενός «κανονικού» ποδηλατόδρομου, διακριτού από άλλους χώρους περιπάτου. Πιθανώς με μετάθεσή του στο βόρειο τμήμα, παράλληλα των άλλων δικτύων (Λ. Ποσειδώνος / κανάλι / γραμμικό πάρκο), εν ανάγκη υποκαθιστώντας κάποιο τμήμα του γραμμικού πάρκου που ούτως ή άλλως έχει μικρή χρηστικότητα.
Όλα αυτά υπό την αίρεση ότι δεν φαίνεται η κατάληξη του ποδηλατοδρόμου στο Ανατολικό τμήμα και ότι δεν βλέπω να υπάρχει κάποια γέφυρα / πέρασμα του ποδηλατόδρομου προς το ΣΕΦ πάνω από το κανάλι.
Επιπλέον, στο τμήμα κοντά στη θάλασσα θα υπάρχει και μεγαλύτερη «κυκλοφορία» πεζών που θα διασχίζουν κάθετα τον περίπατο / ποδηλατόδρομο δημιουργώντας πιθανούς κινδύνους.
β) Για την επιλογή μεταξύ των δύο εναλλακτικών προτάσεων «βοτανικός κήπος» ή «παιδική χαρά» νομίζω ότι το κρίσιμο ζήτημα είναι οι διαχειριστικές ανάγκες της κάθε λύσης και κατά πόσον μπορούν αυτές να καλυφθούν από τον φορέα διαχείρισης.
α) Ο ποδηλατόδρομος, στην παρούσα διαδρομή / χάραξή του δεν φαίνεται να είναι οργανικά ενταγμένος στη ζωή της πόλης. Δε διευκολύνει δηλ. τη μετακίνηση κατά μήκος όλης της παραλιακή ζώνης, π.χ. από έναν πολίτη που θα ήθελε να μετακινηθεί σύντομα, για την εργασία του ή κάποια άλλη καθημερινή μετακίνηση. Η παρούσα χάραξη εξυπηρετεί κάποιον που θέλει να κάνει μια βόλτα αναψυχής (στον ελεύθερο χρόνο του) αλλά δεν εξυπηρετεί τον ποδηλάτη που θα ήθελε να κάνει μια «κανονική», καθημερινή μετακίνηση και θα επέλεγε να πάρει το ποδήλατο αντί για το αυτοκίνητό του ή κάποιο άλλο μέσο. Με άλλα λόγια, εξυπηρετείται το «ποδήλατο – παιχνίδι / μέσο αναψυχής» αλλά δεν εξυπηρετείται το «ποδήλατο - μεταφορικό μέσο». Ίσως γι’ αυτό και χαρακτηρίζεται «περίπατος / ποδηλατόδρομος» και όχι απλά «ποδηλατόδρομος»...
Κατά τη γνώμη μου θα ήταν προτιμότερη η χάραξη ενός «κανονικού» ποδηλατόδρομου, διακριτού από άλλους χώρους περιπάτου. Πιθανώς με μετάθεσή του στο βόρειο τμήμα, παράλληλα των άλλων δικτύων (Λ. Ποσειδώνος / κανάλι / γραμμικό πάρκο), εν ανάγκη υποκαθιστώντας κάποιο τμήμα του γραμμικού πάρκου που ούτως ή άλλως έχει μικρή χρηστικότητα.
Όλα αυτά υπό την αίρεση ότι δεν φαίνεται η κατάληξη του ποδηλατοδρόμου στο Ανατολικό τμήμα και ότι δεν βλέπω να υπάρχει κάποια γέφυρα / πέρασμα του ποδηλατόδρομου προς το ΣΕΦ πάνω από το κανάλι.
Επιπλέον, στο τμήμα κοντά στη θάλασσα θα υπάρχει και μεγαλύτερη «κυκλοφορία» πεζών που θα διασχίζουν κάθετα τον περίπατο / ποδηλατόδρομο δημιουργώντας πιθανούς κινδύνους.
β) Για την επιλογή μεταξύ των δύο εναλλακτικών προτάσεων «βοτανικός κήπος» ή «παιδική χαρά» νομίζω ότι το κρίσιμο ζήτημα είναι οι διαχειριστικές ανάγκες της κάθε λύσης και κατά πόσον μπορούν αυτές να καλυφθούν από τον φορέα διαχείρισης.
1 σχόλιο:
Φίλτατε, συγγνώμη για το άσχετο σχόλιο (μπορείς να το σβήσεις), αλλά μόλις σήμερα μου ήρθε το βιβλίο The Green Book of Songs by Subject που είχα παραγγείλει στο Amazon.
Ιδού, λοιπόν, μερικά ακόμη τραγούδια για το Chicago:
- At the Chicago World's Fair (από το Show Boat)
- Band from Chicago - Max CREEK
- Born in Chicago (το γνωστό από τους Paul Butterfield B.B.) - George THOROGOOD & THE DESTROYERS
- Born in Chicago (άλλο) - PIXIES
- Chicago (Fred Fisher) - Al JOLSON
- Chicago Send Her Home - Thelma HOUSTON & Jerry BUTLER
- Cold Windy City of Chicago - Boxcar WILLIE
- Comin' Back to Chicago (Blues) -Jimmy RUSHING
-." - LAMBERT, HENDRICKS & ROSS
- Golden Ring - Emmylou HARRI, Linda RONSTADT & Kate McGARRIGLE
- I'm Leaving Chicago - Luther "Guitar Jr." JOHNSON & HIS MAGIC ROCKERS
- In Chicago's Forest Preserve - Li'l WALLY
- The Land of Wrigley - STORMY WEATHER
- Little Chicago Fire - Count BASIE & ORCHESTRA
- Little Joe from Chicago - Ted WEEMS & HIS ORCHESTRA
- On the South Side of Chicago - Vic DAMONE
- Phone Call from Chicago - Peter HIMMELMAN
- Pretty Girls in Chicago Polka - Li'l WAYNE
- Sheik from Chicago - Joe STAMPLEY
- Streets of Old Chicago - Carl MARTIN, Ted BOGAN, Howard ARMSTRONG
- Sweet Chicago Home - David BROMBERG
- Sweet Home Chicago - FOGHAT
-." - Junior PARKER
-." - Leon RUSSELL & Marc BENNO
-." - MAGIC SAM
-." - TAJ MAHAL
-." - URBAN KNIGHTS
- Theme from "Chicago Hope"
- Tight in Chicago - Mozelle ALDERSON
- Two Years in Chicago - Robin TROWER
Δημοσίευση σχολίου